Tuesday, January 3, 2012

Bekalan ke Kubur

Bismillah.

Assalamualaikum w.b.t.

My first entry.Taktau nak tulis apa.Tapi tadi bukak file-file tak terbaca yang bertambun dalam laptop.So,just share share je la.

Yang baik,kita kongsikan.Yang buruk kita ambil pengajaran.(^__^)~weewee.

____

Kubur setiap hari menyeru manusia sebanyak lima kali:

1. Aku rumah yang terpencil,maka kamu akan senang dengan selalu membaca al-Quran.

2. Aku rumah yang gelap,maka terangilah aku dengan selalu solat malam.

3. Aku rumah penuh dengan tanah dan debu,bawalah amal soleh sebagai hamparan.

4.Aku rumah ular berbisa,maka bawalah amalan Basmalah sebagai penawar.

5. Aku rumah pertanyaaan Munkar dan Nakir,maka banyakkanlah bacaan:

"Lailahaillah Muhammadur Rasulullah",supaya kamu mendapat jawapannya.


Wallahu'alam.


No comments: