Tuesday, December 27, 2011

" Mu nok sapo kak?"

Boleh faham bahasa title di atas?

Need a translation? nehhh~ tak paham gi laa try google translate naa. uhhu~

Okay..ini soalan cepu mas dari adik saya. Beberapa saat bermula dari saat huruf pertama dalam post ini ditulis.
Soalan cepu mas yang main-main. Tak hairan,kami adik beradik selalu berjenaka dengan hal sensitip seperti ni. Eheh,ye laah,sensitip laa sangat kan.

Of course laaa! Soal hati dan perasaan ni sensitip laaa. (pura-pura hati saya berteriak terpekik melolong pakai ayat ni naa)


Fikir punya fikir,betul juga kan...saya suka siapa sebenarnya ya? Fikir jawapan untuk soalan macam ni pun boleh buat sesak kepala hotak. Tak cukup jari jemari nak bilang. Suka si A ke si B ke si C ke blaa blaa blaa blaaa S ke T ke blaaa blaaaa blaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa Y ke Z?

Huh huh huh. Penat mengira...banyak sangat semut idaman kalbu. Hahahaaa. Saya bercintan dengan semut kat rumah jek! Tu yang ramai tuhh.

Okay,kembali ke mood serius.

Seriously,soalan macam ni tak perlu diajukan pada aku duhai klon ter-sayeng. Ini bukanlah sebuah cerita drama Melayu di mana aku tersepit untuk memilih cinta dua puluh tiga orang jejaka. Seorang jejaka apatah lagi..huii. Cerita saya tak pernah dilakonkan sebiji seperti dalam drama-drama love story orang Melayu kita. Kalau cerita bertepuk sebelah tangan tu ada laa. Heh,itu cerita lama + pelik lagi ganasss wa superb.

Manakan tidak,adik sendiri kepelikan bagaimana si kakak boleh berkenan dengan seorang jejaka yang tak pernah ditemuinya di depan mata. Ohoii..cerita pelik tapi benar tuh. Apapun,itu cerita lama. Perasaan pelik tu sukar nak diungkapkan....sampai sekarang masih menjadi misteri dalam diri saya. Heehh..MISTERI NUSANTARA~

Soalan seperti di atas sememangnya tidak memerlukan jawapan dari saya. Tapi ia membuatkan saya terfikir.
Terfikir betapa kotornya hati yang sedang bertempek dalam badan saya. Kalau dulu,di zaman persekolahan yang saya langsung tak mengenal mana-mana lelaki,hati ni boleh dikatakan suci,agak laa. Mana taknya,sekolah budak perempuan semuanya...of course laa terjaga. Tambah pula,saya dan adik bukan lah jenis ada kawan lelaki dari sekolah luar. So,boleh dikatakan itu satu bonus.

Tapi bila menginjak ke usia yang lebih matang, (pasca tamat persekolahan) dunia ternyata lebih luas. Dan mata saya lebih luas terbentang! eiik,betul ke ayat? Maknanya life view saya mula terbuka sikit demi sikit. Macam-macam orang saya kenal. Dan mungkin boleh dikatakan juga pada awalnya saya agak culture shock bercampur dengan lelaki. Tapi mujur,biah di sana sangat menjaga hubungan antara lelaki dan perempuan. So boleh laa nak kata itu positive-culture-shock. 

Tapi itulah bila dah mula mix dengan yang namanya lelaki, bekerja sekali, bergerak sekali, macam-macam perasaan timbul. Ada kalanya saya begitu menjaga..dengan certain orang. Dan ada kalanya,saya main-main...dengan certain orang. Macam-macam perasaan timbul. Diasak pula dengan gosip dan usikan kawan-kawan...haha,memang tak boleh blaaah laa depa ni.

Tak dinafikanlah, gosip dan usikan kawan kadang-kadang buatkan saya tergelak dan tersenyum sendiri. Tapi lama-lama hati rasa macam makin kotor. Lalu,for certain gossips,saya jadi anti dengannya. Lalu sesekali ada juga terfikir untuk menjauhkan diri. Malah kalau boleh nak terus lari dari dunia ini. Sama tak situasi kita Mama Bi? Cumanya ana respect dengan enti sebab berani untuk benar-benar melarikan diri. Toink3.

::tolongg amik plaster,tampal hati saya::


Dalam bab macam ni tak ada siapa yang perlu dipersalahkan melainkan hati saya sendiri. Saya tak pandai mengawal hati dan mungkin sebab itu saya masih belum berani memberikan hati ini pada siapa-siapa. besi tak jawapan aku Jibah? terimalah ia sebagai jawapan untuk soalanmu. hihi.


Kadang-kadang rasa menyesal dan geram dengan diri sendiri yang asyik muncul dalam ruangan-ruangan yang tak sepatutnya. Malah somestimes rasa lebih baik kalau diri saya langsung tak dikenali oleh mana-mana lelaki. Alangkah indahnya~ huu. Boleh bergerak bebas tanpa perlu merasa kekok dan kaku. Bolehkan impian Najihah menjadi kenyataan? ahha.


Teringat pada kata-kata Alang Husna... being invisible is just too great! 


Teringin sekali untuk merasakan ke-great-an itu. =D
Kita tengok sampai bila saya bisa bertahan.


main ym pon dah syok kot. huii huii huiii. 


n o t e ; CINTA DIA part 5 akan kembali dalam masa terdekat. sempat lagi promote dol.


DOL? i called it... dzikir out loud. to replace LOL.

No comments: